Vag Com odczyt

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
zany89
Początkujący
Początkujący
Posty: 132
Rejestracja: 27 paź 2009, 17:44
Lokalizacja: Boat City

Vag Com odczyt

Post autor: zany89 »

Czy na podstawie tych scrn ktos moglby mi powiedziec co i jak? czy wszystko jest cacy czy na cos zwrocic uwage.

ObrazekObrazek

ew moge zamiescic loga, ale to odpale vaga w drodze do pracy i zczyta te wartosci.
Hardstyle Is My Style


Obrazek
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

obroty dosyć niskie masz 680 rpm?? to diesel jest? czy jak?
poza tym wrzuć inne bloki pomiarowe a nie tylko zerowy i szósty, zamieść bloki silnika od 1-9
w instrumets bloki 1-2, przy włączonym silniku zrób grafa na kilkanascie sekund na rozgrzanym,
na 3 pierwszych blokach w silniku i dopiero się coś powie :D czy lambda żyje czy czyjniki sprawne są itd.
z tych co podałeś to tylko obroty biegu jałowego i nic więcej nie ma
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
zany89
Początkujący
Początkujący
Posty: 132
Rejestracja: 27 paź 2009, 17:44
Lokalizacja: Boat City

Post autor: zany89 »

benzynka :) dzieki za zainteresowanie, wobec tego jutro wstawie scrny
Hardstyle Is My Style


Obrazek
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

no to obrotki masz za trochę za niskie, może przepustnica zafajdana i dlatego,
napisz w stopce jaki masz kod silnika to będzie wiadomo co to za motor i jakie obroty powinieneś mieć, w większości 6N 1,4 powinny być 840-800 na rozgrzanym i na ssaniu około 1100 rpm,
zrób te wszytkie screeny na zimnym, a potem na rozgrzanym będzie wiadomo co i jak
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
zany89
Początkujący
Początkujący
Posty: 132
Rejestracja: 27 paź 2009, 17:44
Lokalizacja: Boat City

Post autor: zany89 »

skany zrobione, po powrocie z pracy na parkingu na wlaczonym silniku :D

Engine: Measuring Blocks(1-3,3-6,6-9):
ObrazekObrazekObrazek
i wykres:
Obrazek

Instruments (1-3,3-6,6-9):
ObrazekObrazek


i wykres ktory nie wiem czy cos pokazuje ;/ :
Obrazek



Skany na zimnym silniku

Engine:Measuring Blocks:

ObrazekObrazekObrazek

i wykres :
Obrazek

Instruments:
Obrazek

i wykres:
Obrazek
Ostatnio zmieniony 17 lis 2009, 16:21 przez zany89, łącznie zmieniany 1 raz.
Hardstyle Is My Style


Obrazek
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

wszystko zdaje się być w normie, obroty,temperatury czujników, ładowanie v vagu pokazuje zawsze mniejsze, na zaciskach aku pewnie będzie 14,4 , sonda pięknie pracuje, tylko kąt otwarcia przepustnicy na luzie jest zbyt duży tak mi się zdaje, jak znajdziesz czas to sciągnij puszkę filtra powietrza i wyczyść przepustnicę,
Poza tym wzorowo.
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
zany89
Początkujący
Początkujący
Posty: 132
Rejestracja: 27 paź 2009, 17:44
Lokalizacja: Boat City

Post autor: zany89 »

no za chwile jade do kolegi by usunac tylni znaczek, bo ja niestety garazu nie mam, wiec i przepustka sie zajme. Stokrotne dzieki za poswiecony czas i rady. Pozdrawiam
Hardstyle Is My Style


Obrazek
k
kaarolek1
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 21 lis 2009, 0:26

Post autor: kaarolek1 »

może mi ktoś sprawdzić parametry kątu rozrządu?

http://img412.imageshack.us/i/ktwtrysku.jpg/
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

pozycja druga 61. Moze byc kacik. Jak przelaczys z na dole w TDI timing to bediz epokazywany jaki jest caly czas podczas pracy. Musi byc pomiedzy kresami wtedy jest w normie.
k
kaarolek1
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 21 lis 2009, 0:26

Post autor: kaarolek1 »

Jestem po wymianie rozrządu VW GOLF IV 2000r ATN:

Przed wymianą:


Obrazek


Po wymianie:
Obrazek

Bardzo bym prosił, Pozdrawiam
s
savic
Swój
Swój
Posty: 975
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:10
Lokalizacja: małopolska

Post autor: savic »

[quote="rat4"]tylko kąt otwarcia przepustnicy na luzie jest zbyt duży tak mi się zdaje[/quote]
dobrze ci się zdaje na rozgrzanym powinien zawierać sie w 4-5 stopniach , a przy wyłączonej motorowni około 2
Obrazek
Awatar użytkownika
bialas313
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 208
Rejestracja: 07 gru 2008, 11:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: bialas313 »

Witam! Polo mam od jakiegoś czasu, ale mimo szczerych chęci nie było czasu i warunków, żeby się o autko zatroszczyć. Mimo iż jest praktycznie niezawodne, to kilka rzeczy mi się nazbierało. Więc postanowiłem zakasać rękawy i brać się do roboty by Polo doprowadzić do stanu "idealnego" :acute: Miałbym ogromną prośbę o pomoc w analizie odczytów z VAG, jeżeli ktoś by znalazł chwilę oto moje screeny, zrobione na gorącym silniku.

http://img144.imageshack.us/i/003005.png/

http://img339.imageshack.us/i/000002.png/

http://img710.imageshack.us/i/vag.png/
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

w 1 bloku pomiarowym pokazuje temperaturę cieczy 29 stopni, przy rozgrzanym silniku to coś nie tak...
powinno być powyżej 85 stopni przynajmniej,
zrób testy lambdy na wykresie graficznym Vagscope będzie wiadomo czy lambda działa dobrze, póki co to tylko ta temperatura cieczy jest nie teges jeśli to rzeczywiście rozgrzany silnik....
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
bialas313
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 208
Rejestracja: 07 gru 2008, 11:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: bialas313 »

Dzięki rat4 za tak szybką odpowiedź! To jest rozgrzany silnik, mam zapewne taki problem jak u Ciebie kilka miesięcy:) Natrafiłem na Twój wątek i wymieniam w weekend czujnik temperatury według Twoich zaleceń i wskazówek i mam nadzieję, że będzie cacy:)
zrób testy lambdy na wykresie graficznym Vagscope będzie wiadomo czy lambda działa dobrze
Nie wiem czy będę potrafił to zrobić :niewiem: ale może szukajka mi pomożę :D :D . Ostatnio mam zwiększone i to dosyć znacznie spalanie, ok 11/100. Może być przyczyną aż takiego wzrostu walnięty czujnik temperatury??
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

no może spokojnie, nie ma reguły jak po mieście śmigasz to spala zazwyczaj pola 8,5-9 litrów
także jak masz uwalony czujnik i na ssaniu jeździsz to bez problemu zje następne 2 litry
Ty masz silnik 1,6 także twoje spalanie nie jest jakieś super zawyżone, na miejscu spokojnie spali 11 literków i nic mu nie zrobisz, tak palą te bryki.
Co do czujnika to moim zdaniem uwalony jak nic, pewnie masz tak że w kabinie pokazuje 90 stopni pięknie ale do ECU wysyła info o temperaturze 29 stopni co powoduje wydłużenie czasu wtrysku + bogatą mieszankę i tym większe spalanie
Co do vagscope masz już zrobioną diagnozę na ostanim zdjęciu, taka sinusoida czyli sonda jest sprawna,
klikasz sobie bloki pomiarowe na włączonym silniku i zaznaczasz np 1,2,3 kanał i klikasz Vagscope i po chwili zapisuje ci się wykres, sonda lambda ma falować od 0-1V rysując tym samym sinusoidę.
civic r18a2/407 1,6 HDi
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”